Pracovník mesiaca či pohroma roka… Typy zamestnancov, ktorí vedia narobiť škodu. Pracujú aj pre vás?
Takmer každý, kto vlastní firmu, má aj zamestnancov. A kto má zamestnancov vie, že hľadať toho dokonalého môže byť beh na dlhé trate, častokrát aj bez cieľa. Všetci robíme chyby, ak ich však dokážeme kompenzovať, je to v poriadku. Čo ale, ak máva váš zamestnanec časté nehody, ktoré by sa z hľadiska vášho biznisu stávať nemali? Ak je to inak výborný pracant, vyhodiť ho nechcete. Presúvanie pozícií je neefektívne a školenia nezaberajú… Čo teda s tým? Odpoveď je jednoduchá. Poistite ho. Ak si myslíte, že vo vašej profesii škody nehrozia, pozrite sa na typy zamestnancov, ktorí vás presvedčia o opaku.
Kuriér ohadzovač
Kuriér je dnes prakticky členom rodiny, lepšie povedané hneď niekoľkých desiatok. Zákazníci ho stretávajú pravidelnejšie ako niektorých rodinných príslušníkov. Je preto samozrejmé, že ako majiteľ doručovateľskej firmy, chcete kuriéra rýchleho, presného, zdvorilého a silného. Čo ak je ale silný až príliš a balíkmi klientov doslova ohadzuje? Nie každý zákazník má postreh na úrovni reprezentačného brankára a gravitácia, bohužiaľ, platí aj na zásielky. Nehody sa hromadia, poškodené balíky tiež a nespokojní klienti rovnako.
Závozník – závodník
Všetci máme predpoklady určite viac, ako len na jedno povolanie. Problém nastane, ak sa naše vysnívané joby stretnú v nie práve ideálnom spojení. Napríklad šofér, ktorý nevie odolať svojmu „druhému Ja“ off-road pretekára. Riziková jazda prináša nehody, pokuty a najmä poškodený tovar. A vám ako majiteľovi firmy akurát tak vrásky na čele dlhé ako D1.
Sklár rozbíjač
Aj keď sa hovorí, že črepy prinášajú šťastie, majiteľ sklárstva by s týmto tvrdením súhlasil len ťažko. Obzvlášť, ak sa medzi jeho zamestnancami nachádza niekto, komu sa darí ničiť produkty ako na bežiacom páse. Roztržitý charakter, roztrasené ruky či len absolútny smoliar… to je úplne jedno. Podstatné je, že vzniká škoda a váš biznis sa rozbíja na drobné kúsky.
Korektorka dizlektiktička
Všimli ste si už niekedy vo vytlačenom texte alebo v knihe gramatickú „hrúbku“? Niekedy je to len chybička krásy, ktorá zamrzí, ale neohrozí žiaden biznis. Inokedy môže obyčajný preklep výrazne poškodiť produkt, ktorému sa firma rozhodla urobiť reklamu. Zle umiestnená desatinná čiarka, nešťastný mäkčeň, nesprávna čiarka vo vete a reklamné nosiče majú hneď iný význam. V takom prípade si vlasy netrhá len majiteľ produktu, ale aj textový korektor. Ten môže jedine dúfať, že na jeho chybu existuje poistenie. A viete čo? Existuje…
Plné ruky práce alebo nehôd?
Právnici, účtovníci, geodeti, strážnici, veterinári, piloti, manažéri, kuchári… V každom povolaní sa dá okrem finálneho výrobku rýchlo vyprodukovať aj škoda. Stačí si predstaviť povahu vášho biznisu a katastrofické scenáre sa začnú objavovať sami. Je to tak? Aj ten najlepší zamestnanec je len človek a má právo robiť chyby. Vy tú svoju ale neurobte a nájdite si poistenie profesijnej zodpovednosti.