Auto

Vytopili ste susedov alebo ste mali nehodu? Takto sa riešia poistné udalosti v čase koronavírusu

07. 05. 2020
Kooperativa
5 minút
Vytopili ste susedov alebo ste mali nehodu? Takto sa riešia poistné udalosti v čase koronavírusu

Nešťastie si nevyberá a rôzne nepríjemné udalosti sa stávajú aj počas aktuálnej pandémie. Ľudia potrebujú riešiť poistné udalosti, často však nevedia, ako v súčasnej mimoriadnej situácii postupovať. Priblížime vám, čo všetko sa pod vplyvom okolností zmenilo.

Na nahlásenie môžete využiť viacero foriem

Najjednoduchším spôsobom, ako svojej poisťovni ohlásite poistnú udalosť rovno z domu, je využitie internetu. Hlásenie škody prebieha prostredníctvom online formulára. „S výnimkou cestovného poistenia môžu naši klienti všetky škody nahlásiť online. Okrem toho môžu škodu ohlásiť aj telefonicky, zaslať poštou na tlačivách, ktoré sú k dispozícii na našej webovej stránke alebo aj osobne priamo v pobočke,“ hovorí Silvia Nosková Illášová, PR manažérka a hovorkyňa poisťovne Kooperativa.

Vyplňte online formulár

Na úvod vyberiete typ poistenia, z ktorého chcete nahlásiť poistnú udalosť – či už z majetkového, zo životného, z poistenia zodpovednosti, PZP alebo havarijného. V závislosti od toho budete potrebovať napríklad vodičský či technický preukaz auta, policajnú správu, zmluvu/faktúru k poškodenej veci či fotografie škody. 

V online formulári vyplníte všetky údaje a odpoviete na otázky o škodovej udalosti. Postup je jednoduchý a zvládnete ho určite aj vy. „Následne likvidátor skontroluje, či sú doložené podklady dostačujúce. Ak niečo chýba, kontaktuje klienta a vyzve ho na doloženie a doplnenie,“ vysvetľuje Silvia Nosková Illášová.

Žena utiera v kúpeľni podlahu po tom, čo ju vytopili susedia.
Nepríjemné udalosti nepotešia nikoho z nás. (Foto: Adobe Stock)

Poistná udalosť a proces likvidácie

Dostupnosť služieb pre klientov je aj v čase koronavírusu plnohodnotná, zároveň sa však snažia ľuďom čo najviac uľahčiť situáciu a zmierniť obavy z infikovania. Pre zvýšené bezpečnostné opatrenia pristúpila k zmenám v likvidácii prebiehajúcich poistných udalostí aj poisťovňa Kooperativa. 

Ak klient sám poskytne dostačujúcu dokumentáciu ku škodovej udalosti elektronicky, osobnú obhliadku už technik nevykonáva. Pokiaľ to situácia nutne vyžaduje, obhliadky sa realizujú v špeciálnom hygienickom režime s ochrannými pomôckami bez fyzického kontaktu a bez dotýkania sa obhliadaných predmetov,“ upresňuje Silvia Nosková Illášová z poisťovne Kooperativa . 

Dopravná nehoda s odloženou STK či EK

Ak ste spôsobili dopravnú nehodu, škodovú udalosť so škodou na zdraví alebo majetku, zostáva hlásenie poistnej udalosti bez zmien. Keď sa stala na Slovensku, poisťovni ju musíte oznámiť do 15 dní, pri nehode v zahraničí je lehota 30 dní. 

Pre pandémiu niektorí vodiči nemohli absolvovať povinnú technickú (STK) či emisnú (EK) kontrolu. Ich platnosť sa však nariadením vlády automaticky predĺžila, čo rešpektujú aj poisťovne. Preto pri výpočte skutočnej škody a pri stanovovaní obstarávacej hodnoty vozidla, ako aj pri prípadnom regresnom nároku – teda práve na náhradu, sa budú poistné udalosti posudzovať individuálne.

Fotodokumentácia dopravnej nehody.
Ak sa vám už stala poistná udalosť, nahlásiť ju môžete viacerými spôsobmi. (Zdroj: Freepik)

Pozor na upravený režim pobočiek

Ak plánujete navštíviť pobočku, nezabudnite si zistiť zmenené otváracie hodiny. Okrem toho musíte aj na základe opatrení úradu verejného zdravotníctva dodržiavať viaceré opatrenia – v pobočke sa môže nachádzať maximálne jeden klient, pri vstupe musíte použiť rukavice a taktiež rúško alebo inú alternatívu zakrytia úst a nosa. Nezabudnite ani na povinný odstup aspoň dva metre. 

Aj napriek pandémii však prebiehajú lehoty vybavenia a dĺžka procesu likvidácie poistných udalostí v bežnom režime. „Robíme všetko pre to, aby boli klienti spokojní za akýchkoľvek okolností – aj počas korona situácie,“ uzatvára Silvia Nosková Illášová.

AutoBývanieCestovanieZdravieŽivot

Potrebujete
pomôcť?

Telefonický kontakt
+421 2 5729 9999
E-mailový kontakt
Napíšte nám