Auto – Povinné zmluvné poistenie

Som škodca - mám PZP v poisťovni Kooperativa

Ako nahlásiť škodovú udalosť, ak som škodca?

Poistený je povinný písomne oznámiť poistiteľovi vznik ŠU do 15 dní po jej vzniku, ak škoda vznikla na území SR a do 30 dní po jej vzniku, ak vznikla mimo územia SR.

K vyplnenému tlačivu „PZP Oznámenie škodovej udalosti poisteným“ je potrebné doručiť tieto dokumenty:

  • veľký technický preukaz (kópia alebo sken)
  • vodičský preukaz vodiča (kópia alebo sken)
  • STK, EK ak je vozidlo staršie ako 4 roky (kópia alebo sken)

Vyplnené hlásenie a požadované dokumenty je možné zaslať:

  • elektronicky cez online formulár,
  • prostredníctvom mobilnej aplikácie KOOPERATIVA, stiahnite si aplikáciu IOS / ANDROID,
  • doručením tlačiva PZP oznámenie ŠU poisteným na adresu spoločnosti, osobne na pobočku alebo e-mailom na likvidaciaNP@koop.sk

Som poškodený

Ako nahlásiť škodovú udalosť, ak som poškodený vašim poistníkom?

Pri hlásení škodovej udalosti budete potrebovať nasledovné údaje, prosím, pripravte si ich:

  • číslo poistnej zmluvy, z ktorej škodu hlásite
  • technický preukaz - EČV, VIN kód (číslo karosérie), továrenská značka, typ, farba, rok výroby
  • dátum a miesto vzniku škody
  • popis vzniku poškodenia a jeho rozsah (konkrétne časti, ktoré sú poškodené)
  • ak je vozidlo nepojazdné, presnú adresu uloženia vozidla (miesto, kde je možné vykonať obhliadku).
  • údaje o majiteľovi poškodeného vozidla - rodné číslo, meno, priezvisko, adresa /IČO, názov a sídlo spoločnosti
  • telefonický a emailový kontakt kontaktnej osoby pre riešenie škody
Aké doklady potrebujem k riešeniu škody?
  • vyplnený záznam o dopravnej nehode, ak škoda vznikla stretom vozidiel (kópia alebo sken) 
  • veľký technický preukaz (kópia alebo sken)
  • vodičský preukaz vodiča (kópia alebo sken)
  • STK, EK ak je vozidlo staršie ako 4 roky (kópia alebo sken)
  • faktúra, resp. žiadosť o výplatu rozpočtom (originál alebo sken)
  • vyplnené a podpísané tlačivo podľa toho, z ktorého poistenia si škodu uplatňujete 
Aké sú možnosti riešenia škody?

Výberom vhodného riešenia škody urýchlite proces vybavenia poistnej udalosti.

1) Partnerský autoservis:

  • za vás komunikuje priamo s poisťovňou a má možnosť priamo doručovať doklady za opravu vášho vozidla, ako i ďalšie doklady nevyhnutné k likvidácii vašej škodovej udalosti do poisťovne
  • servis s obhliadkou škody zabezpečí obhliadku Vášho poškodeného vozidla

2) Autoservis, ktorý nie je našim zmluvným partnerom (nenachádza sa v zozname zmluvných autoservisov poisťovne):

Pre správne riešenie poistnej udalosti je nutné zabezpečiť nasledujúcu dokumentáciu:

  • pred zahájením opravy vášho vozidla si vyžiadajte od autoservisu kalkuláciu nákladov na opravu,
  • porovnajte náklady uvedené v kalkulácii autoservisu s kalkuláciou nákladov, ktorá vám bude poskytnutá po obhliadke poškodeného vozidla obhliadajúcim technikom,
  • pred zahájením opravy vášho vozidla informujte autoservis, že k faktúre za opravu budete požadovať nasledovné doklady preukazujúce pôvod, kvalitu, originalitu a hodnotu náhradných dielov použitých pri oprave vášho vozidla:
    • faktúra od dodávateľa náhradných dielov,
    • dodací list k náhradným dielom,
    • potvrdenie o úhrade, potvrdenie o zaplatení predmetnej faktúry, alebo pokladničný blok.

Poisťovňa posúdi možnosť doplatku za použité náhradné diely nad rámec kalkulácie nákladov na opravu na základe obhliadky po oprave vozidla. 

3) Rozpočtom:

Poisťovňa poskytne plnenie na základe výpočtu nákladov na opravu bez potreby dokladovania faktúry za opravu.

V prípade požiadavky o likvidáciu a vyplatenie škody rozpočtom, poisťovňa môže vo výpočte nákladov na opravu zohľadniť ceny náhradných dielov použitých k oprave vozidla na základe predložených dokladov preukazujúcich ich pôvod, kvalitu, originalitu, hodnotu. Pri tomto spôsobe likvidácie škody je potrebné doručiť do poisťovne nasledujúce doklady:

  • faktúra od dodávateľa náhradných dielov,
  • dodací list k náhradným dielom,
  • potvrdenie o úhrade alebo zaplatení predmetnej faktúry, alebo pokladničný blok.

Riešenie škody môžete sledovať cez Stav mojej škody. Zadáte číslo škody, zistíte stav aj informácie o chýbajúcich dokladoch, ktoré cez tlačítko Vložiť môžete ihneď priložiť ku škode.Vyhnite sa zdržaniu pri riešení škody a papierovačky vybavujte jednoducho online.

Kde si môžem stiahnuť potrebné dokumenty a tlačivá?

Všetky dokumenty a tlačivá si môžete stiahnuť na našom webe v sekcii Dokumenty.

Kde zistím stav mojej škody?

Stav svojej škody nájdete tu. Potrebujete k tomu číslo škody. Ak sú ku škode požadované doklady, môžete ich priamo vložiť.

Auto – Havarijné poistenie

Ako nahlásiť škodovú udalosť?

Pri hlásení škodovej udalosti budete potrebovať nasledovné údaje, prosím, pripravte si ich:

  • číslo poistnej zmluvy, z ktorej škodu hlásite
  • technický preukaz - EČV, VIN kód /číslo karosérie/, továrenská značka, typ, farba, rok výroby
  • dátum a miesto vzniku škody
  • popis vzniku poškodenia a jeho rozsah (konkrétne časti, ktoré sú poškodené)
  • ak je vozidlo nepojazdné, presnú adresu uloženia vozidla (miesto, kde je možné vykonať obhliadku).
  • údaje o majiteľovi poškodeného vozidla - rodné číslo, meno, priezvisko, adresa /IČO, názov a sídlo spoločnosti
  • telefonický a emailový kontakt kontaktnej osoby pre riešenie škody
Aké doklady potrebujem k riešeniu škody?
  • vyplnený záznam o dopravnej nehode, ak škoda vznikla stretom vozidiel (kópia alebo sken)
  • veľký technický preukaz (kópia alebo sken)
  • vodičský preukaz vodiča (kópia alebo sken)
  • STK, EK ak je vozidlo staršie ako 4 roky (kópia alebo sken)
  • faktúra, resp. žiadosť o výplatu rozpočtom (originál alebo sken)
  • vyplnené a podpísané tlačivo podľa toho, z ktorého poistenia si škodu uplatňujete - Oznámenie o škodovej udalosti z havarijného poistenia 

Doklady môžete doručiť:

  • vo forme príloh formulára pri hlásení škody online
  • e-mailom na adresu likvidaciaNP@koop.sk
  • odovzdanie technikovi pri obhliadke vozidla, resp. partnerskému servisu
  • doručenie poštou do poisťovne na adresu Štefanovičova 4, 816 23 Bratislava
Aké sú možnosti riešenia škody?

Výberom vhodného riešenia škody urýchlite proces vybavenia poistnej udalosti.

1) Zmluvný autorizovaný autoservis:

  • za vás komunikuje priamo s poisťovňou a má možnosť priamo doručovať doklady za opravu vášho vozidla, ako i ďalšie doklady nevyhnutné k likvidácii vašej škodovej udalosti do poisťovne
  • servis s obhliadkou škody zabezpečí obhliadku vášho poškodeného vozidla

2) Autoservis, ktorý nie je našim zmluvným partnerom (nenachádza sa v zozname autorizovaných autoservisov poisťovne)

Pre správne riešenie poistnej udalosti je nutné zabezpečiť nasledujúcu dokumentáciu:

  • pred zahájením opravy vášho vozidla si vyžiadajte od autoservisu kalkuláciu nákladov na opravu,
  • porovnajte náklady uvedené v kalkulácii autoservisu s kalkuláciou nákladov, ktorá vám bude poskytnutá po obhliadke poškodeného vozidla obhliadajúcim technikom,
  • pred zahájením opravy vášho vozidla informujte autoservis, že k faktúre za opravu budete požadovať nasledovné doklady preukazujúce pôvod, kvalitu, originalitu a hodnotu náhradných dielov použitých pri oprave vášho vozidla,
  • faktúra od dodávateľa náhradných dielov,
  • dodací list k náhradným dielom,
  • potvrdenie o úhrade, potvrdenie o zaplatení predmetnej faktúry alebo pokladničný blok.

Poisťovňa posúdi možnosť doplatku za použité náhradné diely nad rámec kalkulácie nákladov na opravu na základe obhliadky po oprave vozidla. 

3) Rozpočtom:

Poisťovňa poskytne plnenie na základe výpočtu nákladov na opravu bez potreby dokladovania faktúry za opravu.

V prípade požiadavky o likvidáciu a vyplatenie škody rozpočtom, poisťovňa môže vo výpočte nákladov na opravu zohľadniť ceny náhradných dielov použitých k oprave vozidla na základe predložených dokladov preukazujúcich ich pôvod, kvalitu, originalitu, hodnotu. Pri tomto spôsobe likvidácie škody je potrebné doručiť do poisťovne nasledujúce doklady:

  • faktúra od dodávateľa náhradných dielov,
  • dodací list k náhradným dielom,
  • potvrdenie o úhrade alebo zaplatení predmetnej faktúry, alebo pokladničný blok.

Riešenie škody môžete sledovať cez Stav mojej škody. Zadáte číslo škody, zistíte stav aj informácie o chýbajúcich dokladoch, ktoré cez tlačítko Vložiť môžete ihneď priložiť ku škode.

Vyhnite sa zdržaniu pri riešení škody a papierovačky vybavujte jednoducho online.

Ako nahlásiť krádež vozidla?
  • Elektronicky cez online formulár
  • Prostredníctvom mobilnej aplikácie KOOPERATIVA. Stiahnite si aplikáciu IOSANDROID
  • Osobne na pobočke poisťovne
  • Telefonicky na čísle +421 2 5729 9983, ak sa krádež vozidla stala v zahraničí

Po nahlásení škodovej udalosti či už elektronicky alebo telefonicky, je potrebné zaslať originály nasledovných dokumentov doporučene poštou do poisťovne na adresu Štefanovičova 4, 816 23 Bratislava:

  • vyplnené tlačivo Hlásenie škodovej udalosti na motorovom vozidle a Dotazník pri odcudzení motorového vozidla
  • osvedčenie o evidencii motorového vozidla (veľký technický preukaz)
  • STK, EK
  • protokol z polície
  • nadobúdacie faktúry od vozidla
  • servisný zošit
  • všetky kľúče od motorového vozidla, ovládače a kľúče od zabezpečovacích zariadení

Po doručení vyššie uvedených dokladov, Vás prosíme, aby ste postupovali podľa ďalších pokynov pracovníkov poisťovne.

Pre vyriešenie poistnej udalosti krádež motorového vozidla je nevyhnutné doručiť do poisťovne Uznesenie o ukončení, resp. prerušení šetrenia z polície a následné vyznačenie blokácie, prípadne vyradenia MV do technického preukazu.

Kde si môžem stiahnuť potrebné dokumenty a tlačivá?

Všetky dokumenty a tlačivá si môžete stiahnuť na našom webe v sekcii Dokumenty.

Život a úraz

Ako nahlásiť škodu?

Skôr ako nahlásite poistnú udalosť, preštudujte si prosím, aké doklady je nevyhnutné poisťovni predložiť ku konkrétnej poistnej udalosti. Do formulára (tlačiva), ktorý je súčasťou online nahlásenia poistnej udalosti, je nevyhnutné uviesť dáta poistenej (poškodenej) osoby. V prípade, že poistenou (poškodenou) osobou je maloletá osoba, prosíme, uviesť aj údaje zákonného zástupcu poisteného (poškodeného).

Pre nahlásenie poistnej udalosti si pripravte:

  • Číslo poistnej zmluvy poisteného (poškodeného). 
  • Všetky lekárske správy z liečby, hospitalizácie alebo pracovnej neschopnosti a doklady nevyhnutné k nahláseniu poistnej udalosti (povinné doklady k jednotlivým uplatňovaným rizikám sú uvedené v úvode príslušného tlačiva).
  • Tlačivo „Oznámenie o poistnej udalosti“, ktorým si klient uplatňuje nárok na poistné plnenie, musí byť podpísané a zároveň priložiť kópiu občianskeho preukazu toho, kto tlačivo vyplnil a podpísal. Konkrétne tlačivo, postup a požadované doklady nájdete TU

Tlačivo „Oznámenie o poistnej udalosti“ nám môžete zaslať cez ONLINE FORMULÁR alebo písomne na adresu:
KOOPERATIVA poisťovňa, a.s.
Vienna Insurance Group
Štefanovičova 4
816 23 Bratislava

Náklady spojené s vypísaním tlačív pre poisťovňu znáša poistený, resp. oprávnená osoba na poistné plnenie.

Kde si môžem stiahnuť potrebné dokumenty a tlačivá?

Všetky dokumenty a tlačivá si môžete stiahnuť na našom webe v sekcii Dokumenty.

Kde zistím stav mojej škody?

Stav svojej škody nájdete tu. Potrebujete k tomu číslo škody. Ak sú ku škode požadované doklady, môžete ich priamo vložiť.

Kedy vzniká nárok na plnenie a potrebné doklady:

Onkologické choroby

Nárok na plnenie:

  • nárok na výplatu poistného plnenia vzniká pri diagnostikovaní onkologického ochorenia

Ako nahlásiť škodu a potrebné doklady:

  • písomne na tlačive Oznámenie o vzniku poistnej udalosti z Poistenia pre prípad onkologickej choroby
  • príslušnú časť tlačiva vyplní poistený a časť tlačiva "Správa ošetrujúceho lekára" vyplní ošetrujúci lekár
  • lekárska správa od odborného lekára potvrdzujúca dátum prvotných príznakov ochorenia (fotokópia)
  • lekárska správa z vyšetrení preukazujúce rozvoj ochorenia (fotokópia)
  • prepúšťacia správa z hospitalizácie, príp. hospitalizácií, lekárskych správ z iných vyšetrení (fotokópia)
  • histologické vyšetrenie (fotokópia)
Nevyhnutný liečebný pobyt v nemocnici

Nárok na plnenie

  • vzniká za nevyhnutný liečebný pobyt v nemocnici po uplynutí ochranných lehôt (uvedené v Osobitných poistných podmienkach)

Ako nahlásiť škodu a potrebné doklady:

  • písomne na tlačive Oznámenie o nevyhnutnom liečebnom pobyte v nemocnici
  • oznámenie vyplní poistený, v mene maloletého poisteného oznámenie vyplňuje jeho zákonný zástupca
  • prepúšťacej správy z nemocnice, kde ste boli hospitalizovaný (fotokópia)
Čas nevyhnutného liečenia úrazu

Nárok na plnenie vzniká:
ak čas nevyhnutného liečenia úrazu je dlhší ako 2 týždne (15 dní)

  • plnenie podľa dokumentu Zásady a tabuľky pre hodnotenie telesných poškodení v úrazovom poistení Tabuľka A – Čas nevyhnutného liečenia úrazu

Ako nahlásiť škodu a povinné doklady:

  • písomne na tlačive Oznámenie o úraze
  • v oznámení uveďte čísla všetkých zmlúv pre prípad úrazu uzavretých s poisťovňou KOOPERATIVA
  • príslušnú časť tlačiva vyplní poistený, v mene maloletého poisteného oznámenie vyplňuje jeho zákonný zástupca
  • doložte všetky lekárske správy z celého priebehu liečby úrazu (fotokópie)
  • policajná správa v prípade, že úraz prešetrovala polícia (fotokópia)
  • záznam z pracovného úrazu v prípade, že išlo o úraz pracovný (fotokópia)

Každé tlačivo „Oznámenie o poistnej udalosti“, ktorým si klient uplatňuje nárok na poistné plnenie, musí byť podpísané a podpis osoby, ktorá tlačivo vypisuje musí byť overený úradne na matrike u notára alebo zamestnancom spoločnosti KOOPERATIVA,  a.s.  Vienna Insurance Group alebo finančným agentom v sektore poistenia alebo je možné nahradiť overenie podpisu bez vyššie uvedeného identifikovania osoby priložením kópie (skenu) občianskeho preukazu.

Úraz, ktorý zanechal trvalé následky

Nárok na plnenie vzniká:

  • za úraz, ktorý zanechal trvalé následky (funkčného poškodenia, jazvy).
  • Po ustálení trvalých následkov, čo podľa medicínskych poznatkov býva spravidla najskôr rok po úraze. V prípade, že sa trvalé následky neustálili ani do troch rokov odo dňa úrazu, hodnotí sa ich rozsah ku koncu tretieho roka od vzniku úrazu.
  • V zmysle Zásad a tabuliek pre hodnotenie telesných poškodení v úrazovom poistení Tabuľka B – Trvalé následky úrazu (TN).

Ako nahlásiť škodu - poistnú udalosť a potrebné doklady

Ak ste si už uplatňovali nárok na poistné plnenie za úraz a lekár uviedol na tlačive predpoklad zanechania trvalých následkov úrazu, pre posúdenie rozsahu trvalých následkov úrazu:

  • budete predvolaný na lekársku prehliadku alebo
  • budete vyzvaný na doloženie prílohy tlačiva, ktorá Vám bude postúpená spolu s informačným listom (tlačivo musí byť vyplnené odborným lekárom),
  • pre posúdenie trvalých následkov môžete predložiť (najskôr rok od úrazu / najneskôr k 3 roku od úrazu) lekársku správu od odborného lekára s podrobným popisom druhu a rozsahu zanechaných trvalých následkov.

Ak ste si už uplatňovali nárok na poistné plnenie za úraz a lekár na tlačive neuviedol predpoklad zanechania trvalých následkov úrazu, ale napriek tomu Vám zostali trvalé následky úrazu (funkčného rozsahu, jazvy):

  • nahláste písomne poistnú udalosť na tlačive Oznámenie o trvalých následkoch úrazu, vyplňte všetky časti tlačiva, 
  • doplňte príslušné prílohy alebo predložte (najskôr rok od úrazu / najneskôr k 3 roku od úrazu) lekársku správu od odborného lekára s podrobným popisom druhu a rozsahu zanechaných trvalých následkov,  
  • v mene maloletého poisteného tlačivo vyplňuje jeho zákonný zástupca. 

Ak máte na poistnej zmluve dojednané iba riziko trvalých následkov úrazu, nárok na poistné plnenie za trvalé následky si uplatnite:

  • najskôr rok od vzniku úrazu / najneskôr k 3. roku od úrazu:
  • poistnú udalosť nahláste písomne alebo elektronicky na tlačive Oznámenie o trvalých následkoch úrazu
  • v mene maloletého poisteného tlačivo vyplňuje jeho zákonný zástupca
  • doložte všetky lekárske správy z liečenia úrazu (fotokópie) 
  • v prípade, že úraz prešetrovala polícia, predložte policajnú správu (fotokópiu)
  • v prípade, že išlo o pracovný úraz, predložte záznam z pracovného úrazu (fotokópia)
  • pre uplatnenie TN predložte odborným lekárom vyplnenú tú prílohu tlačiva, ktorá sa týka zanechaných trvalých následkov alebo doložte lekársku správu s podrobným popisom druhu a rozsahu zanechaných trvalých následkov (fotokópia)

Každé tlačivo „Oznámenie o poistnej udalosti“, ktorým si klient uplatňuje nárok na poistné plnenie, musí byť podpísané a podpis osoby, ktorá tlačivo vypisuje musí byť overený úradne na matrike u notára alebo zamestnancom spoločnosti KOOPERATIVA,  a.s.  Vienna Insurance Group alebo finančným agentom v sektore poistenia alebo je možné nahradiť overenie podpisu bez vyššie uvedeného identifikovania osoby priložením kópie (skenu) občianskeho preukazu.

 

Úmrtie

Nárok na plnenie:

  • pri úmrtí poistenej osoby

Ako nahlásiť škodu a potrebné doklady:

  • písomne na tlačive Oznámenie o úmrtí poisteného, pričom podpis oprávnenej osoby / osôb musí byť overený v zmysle požiadavky uvedenej na tlačive
  • oznámenie vyplní oprávnená osoba / osoby určené v poistnej zmluve na výplatu poistného plnenia pri úmrtí poisteného
  • ak v poistnej v zmluve oprávnená osoba nebola určená, oznámenie vyplní osoba podľa § 817 Obč. zákonníka (manžel/manželka poisteného, a ak ho niet, deti poisteného, ak ich niet rodičia poisteného, a ak ich niet ďalšie osoby § 817 Obč. zákonníka)
  • za maloletú oprávnenú osobu vyplňuje tlačivo jej zákonný zástupca
  • list o prehliadke mŕtveho (fotokópia)
  • úmrtný list (fotokópia)
  • správa z polície v prípade, že úmrtie prešetrovala polícia (fotokópia)

Nepovinné doklady, ktoré pomôžu urýchliť výplatu poistného plnenia:

  • prepúšťacia správa z nemocnice, v prípade, že klient zomrel v nemocnici
  • úradne overený preklad správ, v prípade, že klient zomrel v zahraničí
  • doklad o dedičoch ak klient neurčil na zmluve oprávnenú osobu

Majetok

Ako nahlásiť škodovú udalosť?

Pripravte si nasledovné údaje:

  • číslo poistnej zmluvy, z ktorej škodu hlásite
  • dátum a miesto vzniku škody
  • popis vzniku poškodenia a jeho rozsah (konkrétne časti, ktoré sú poškodené)
  • popis poškodenej veci, rok nadobudnutia a jej cenu
  • údaje o majiteľovi poškodeného majetku - rodné číslo, meno, priezvisko, adresa / v prípade firmy IČO, názov a sídlo spoločnosti
  • kontakty na prípadných svedkov
  • policajná správa, ak bola ku škode privolaná polícia
  • telefonický a emailový kontakt kontaktnej osoby pre riešenie škody

Po nahlásení škody Vás bude do 24 hodín kontaktovať náš technik za účelom dohodnutia ďalšieho postupu pri riešení škodovej udalosti, termínu a miesta obhliadky poškodeného poisteného majetku.

Pri obhliadke dostanete zložku spisu, ktorý obsahuje ďalší postup pri uplatňovaní Vášho nároku s vyznačením požadovaných dokladov od poisťovne. Uvedené doklady spolu s vyplneným tlačivom oznámenia (nájdete vo vnútri spisu), ktoré sú potrebné k likvidácii predmetnej škody, odovzdajte osobne spolu so spisom na najbližšej pobočke našej poisťovne, alebo ho zašlite doporučenou poštou na adresu vyznačenú na prednej strane spisu.

Aké doklady potrebujem k riešeniu škody?
  • vyplnené a podpísané tlačivo Oznámenie o vzniku škodovej udalosti z poistenia majetku
  • ak škoda vznikla na majetku Vašej firmy – vyplnené a podpísané tlačivo Uplatnenie nároku na náhradu škody – majetkové poistenie firmy
  • policajná správa, ak bola ku škode privolaná polícia
  • nadobúdacie doklady k poškodenej veci (zmluva, faktúra)

Možnosti doručenia dokladov:

  • priložením príloh vo formulári pre hlásenie škody v záložke POPIS ŠKODY
  • odovzdaním technikovi pri obhliadke
  • zaslaním doporučene poštou do poisťovne na adresu Štefanovičova 4, 816 23 Bratislava

Riešenie škody môžete sledovať cez Stav mojej škody. Zadáte číslo škody, zistíte stav aj informácie o chýbajúcich dokladoch, ktoré cez tlačítko Vložiť môžete ihneď priložiť ku škode.

Vyhnite sa zdržaniu pri riešení škody a papierovačky vybavte jednoducho online.

Kde zistím stav mojej škody?

Stav svojej škody nájdete tu. Potrebujete k tomu číslo škody. Ak sú ku škode požadované doklady, môžete ich priamo vložiť.

Zodpovednosť

Ako nahlásiť škodovú udalosť?

Telefonicky nahlásite každú škodovú udalosť za účelom zabezpečenia obhliadky poškodenej veci.

Škodové udalosti, kde nie je potrebná obhliadka: 

  • finančné škody (škodové nároky z poistenia zodpovednosti advokátov, účtovníkov, daňových poradcov)
  • škody na zdraví (napr. úrazy žiakov)

môžete nahlásiť online alebo Písomne na určenom tlačive, ktoré je potrebné podpísané zaslať na adresu:

KOOPERATIVA poisťovňa, a.s.
Vienna Insurance Group
Štefanovičova 4
816 23 Bratislava

Kde si môžem stiahnuť potrebné dokumenty a tlačivá?

Všetky dokumenty a tlačivá si môžete stiahnuť na našom webe v sekcii Dokumenty.

Poistenie bývania (zodpovednosť členov domácnosti, nehnuteľnosti)

Doklady potrebné k riešeniu škody z poistenia zodpovednosti

  • tlačivo Oznámenie o vzniku škody z poistenia zodpovednosti za škodu – vyplní poistený
  • tlačivo Uplatnenie nároku na náhradu škody poškodeným voči poistenému – vyplní poškodený
  • nadobúdacie doklady od poškodených vecí
  • doklad o oprave
  • a iné doklady v závislosti od jednotlivých okolností vzniku škody
Cestovné poistenie (zodpovednosť pri cestovaní)

Nahláste škodu online alebo na tlačive, ktoré pošlete emailom na cestovnepoistenie@koop.sk.
K hláseniu priložte doklady:

  • kópia poistnej zmluvy, kópia kartičky cestovného poistenia
  • kópia dokladu o zaplatení poistenia
  • vyhlásenie o prebratí zodpovednosti za spôsobenú škodu
  • vyhlásenie poškodeného
  • originál dokladu o zaplatení za náhradu poškodenej veci (musí ísť o faktúru za konkrétnu náhradnú vec)
  • fotodokumentácia poškodenej veci
Výkon povolania (zodpovednosť zamestnanca)

Doklady potrebné k riešeniu škody z poistenia zodpovednosti

  • tlačivo Oznámenie škodovej udalosti z poistenia zodpovednosti za škodu z výkonu povolania - vyplní poistený
  • tlačivo Uplatnenie nároku na náhradu škody poškodeným voči poistenému – vyplní poškodený zamestnávateľ, čím si uplatní nárok na náhradu škody voči zamestnancovi)
  • pracovná zmluva
  • zápis zo škodovej komisie
  • faktúra – vyčíslenie vzniknutej škody
  • nadobúdacie doklady od poškodených a znehodnotených vecí
  • potvrdenie o priemernom zárobku
  • a iné doklady v závislosti od jednotlivých okolností vzniku škody

Cestovanie

Zahraničné cestovné poistenie - ako nahlásiť škodovú udalosť?

1)    V prípade ohrozenia života volajte bezodkladne záchranné zložky krajiny, v ktorej sa nachádzate.

2)    Kontaktujte našu asistenčnú linku +421 268 20 20 60 vždy pred využitím lekárskej služby v zahraničí:

  • dohodneme sa na ďalšom postupe,
  • odporučíme vám zdravotné zariadenie,
  • poradíme vám v núdzovej situácii.

       V ostatných prípadoch je potrebné kontaktovať asistenčnú linku najneskôr do 24 hodín od udalosti.

3)    Nahláste škodovú udalosť po návrate na Slovensko:

    • najneskôr do 30 dní od návratu na Slovensko,
    • nahláste škodu online 
    • alebo si stiahnite a vyplňte tlačivo podľa vašej udalosti a pošlite ho spolu s dokumentáciou (bločky, faktúry, fotografie, kópie zdravotných správ, policajná správa...) e-mailom na cestovnepoistenie@koop.sk alebo poštou na adresu:

KOOPERATIVA poisťovňa, a.s.
Vienna Insurance Group
Štefanovičova 4
816 23 Bratislava


Musím si sám uhradiť náklady na ošetrenie v zahraničí?

Pred využitím lekárskej služby v zahraničí kontaktujte našu asistenčnú linku +421 268 20 20 60.

Asistenčnú službu môže kontaktovať aj iná osoba v prípade, že vy sami toho nie ste zo zdravotných dôvodov schopný.

V takom prípade poisťovňa garantuje preplatenie nákladov za ošetrenie.

V prípade ambulantného ošetrenia liečebné náklady uhradíte na mieste, nezabudnite si vyžiadať lekársku správu a doklad o úhrade.

V prípade hospitalizácie asistenčná služba alebo jej lokálny partner komunikuje s ošetrujúcim lekárom, zabezpečí úhradu liečebných nákladov ako aj prípadný prevoz domov. Vy na mieste nemusíte nič platiť.

Tuzemské cestovné poistenie - ako nahlásiť škodovú udalosť?

Telefonicky - Horská záchranná služba

Telefonicky - Asistenčná služba cykloasistencie

Pre využitie cykloasistencie v poistení Objavuj Slovensko si asistenčnú službu a konkrétnu pomoc vyžiadať telefonicky +421 268 20 20 60

Hlásenie škody do poisťovne po návrate z dovolenky:

KOOPERATIVA poisťovňa, a.s.
Vienna Insurance Group
Štefanovičova 4
816 23 Bratislava

Kde si môžem stiahnuť potrebné dokumenty a tlačivá?

Všetky dokumenty a tlačivá si môžete stiahnuť na našom webe v sekcii Dokumenty.

Kde zistím stav mojej škody?

Stav svojej škody nájdete tu. Potrebujete k tomu číslo škody. Ak sú ku škode požadované doklady, môžete ich priamo vložiť.

Insolventnosť cestovnej kancelárie

Ako nahlásiť škodovú udalosť?

Písomne v cestovnej kancelárii a následne na určenom tlačive na adresu:

KOOPERATIVA poisťovňa, a.s.
Vienna Insurance Group
Štefanovičova 4
816 23 Bratislava

Uplatniť náhradu škody u cestovnej kancelárie

Prioritne ide o vzťah klienta cestovnej kancelárie a cestovnej kancelárie samotnej, preto si poškodený klient primárne uplatňuje škodu u cestovnej kancelárie. Môžete tak urobiť prostredníctvom tlačiva Žiadosť o nárok na náhradu škody voči cestovnej kancelárii alebo spísať ako doporučený list.

Tlačivo je potrebné zaslať doporučene na adresu cestovnej kancelárie.


Uplatniť škodu v poisťovni

Doklady potrebné k uplatneniu škody v poisťovni:

  • Tlačivo Uplatnenie nároku na náhradu škody z insolventnosti cestovnej kancelárie,
  • kópia Zmluvy o obstaraní zájazdu uzavretú s poistenou cestovnou kanceláriou,
  • kópia dokladov o úhrade celého zájazdu, prípadne zaplatenej zálohy,
  • kópia Žiadosti o nárok na náhradu škody voči cestovnej kancelárii,
  • kópia podacieho lístka o zaslaní žiadosti o nárok na náhradu škody voči cestovnej kancelárii.
Kde si môžem stiahnuť potrebné dokumenty a tlačivá?

Všetky dokumenty a tlačivá si môžete stiahnuť na našom webe v sekcii Dokumenty.

Kde zistím stav mojej škody?

Stav svojej škody nájdete tu. Potrebujete k tomu číslo škody. Ak sú ku škode požadované doklady, môžete ich priamo vložiť.

Poštová adresa:

KOOPERATIVA poisťovňa, a.s.
Vienna Insurance Group
Štefanovičova 4
816 23 Bratislava